Leerkrachten begeleiden bij passend onderwijs
Deze editie van Leerkrachten begeleiden bij passend onderwijs bevat een addendum met enkele aanvullingen op basis van de werkwijze van veel samenwerkingsverbanden Passend Onderwijs en actuele inzichten.
Passend onderwijs doet een groot beroep op leerkrachten. Hoe kunnen ze zorgleerlingen het onderwijs bieden waar zij recht op hebben? Wanneer kunnen ze om advies vragen en bij wie?
Het boek Leerkrachten begeleiden bij passend onderwijs zet hiervoor lijnen uit die in iedere schoolorganisatie bruikbaar zijn. Het biedt een kader voor een effectieve samenwerking tussen onderwijsprofessionals. Een onmisbaar handboek, zowel theoretisch als praktisch, dat bovendien gebruiksvriendelijk is.
Het boek is een vervolg op de bestseller Consultatieve leerlingbegeleiding van dezelfde auteur.
Grensverleggend
De nadruk in Leerkrachten begeleiden bij passend onderwijs ligt op verdere professionalisering van de leerkracht. Begeleiders, bestuurders, managers en studenten (orthopedagogiek, psychologie en onderwijskunde) vinden daarvoor veel handreikingen: van onderwijskundige achtergronden, discussiepunten tot en met compleet uitgewerkte onderwijs-zorgarrangementen. In het voorwoord stelt de auteur: “Begeleiden van leerkrachten die passend onderwijs willen bieden, betekent in de eerste plaats zorgen, dat leerkrachten de gelegenheid krijgen om hun grenzen te verleggen als dat nodig is.”
Of lees nog even verder onder de tab:Â Uitgebreide informatie
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.