Woordenschatonderwijs, meer dan woorden leren laat zien hoe belangrijk een grote woordenschat is en hoe binnen basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo de woordenschat van leerlingen optimaal ontwikkeld kan worden. De aanpak van woordenschatontwikkeling die in dit boek wordt beschreven, is gebaseerd op 3 pijlers. Daarbij is woordbewustzijn en -eigenaarschap bij de leerling het uiteindelijke doel, want dat maakt een leven lang woorden leren mogelijk.
Geactualiseerde versie 2019
CPS heeft Woordenschatonderwijs, meer dan woorden leren in 2013 uitgebracht. Deze versie is in 2019 geactualiseerd met een inleiding van Els Loman. Özcan Akyol, schrijver en columnist, schreef het voorwoord.
Beter communiceren met een rijke woordenschat
Woordenschat is een onmisbare basis voor communiceren en leren. Leerlingen die beschikken over een omvangrijke en rijke woordenschat communiceren beter en verwerven gemakkelijker kennis dan leerlingen met een beperkte woordenschat. Daarmee hebben leerlingen met een grote woordenschat de beste kansen in onze talige maatschappij.
Doorgaande lijn
In de visie van de auteurs van dit boek is het daarom noodzakelijk dat Ă¡lle leraren in basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo aandacht besteden aan woordenschat en samen zorgen voor een doorgaande lijn in woordenschatonderwijs.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.