Home > Shop > Po > Lesgeven > Woordenschatonderwijs

Woordenschatonderwijs

 34,50

In dit boek staat een aanpak van effectieve woordenschatontwikkeling beschreven die gebaseerd is op drie pijlers. Daarbij is woordbewustzijn en -eigenaarschap bij de leerling het uiteindelijke doel, want dat maakt een leven lang woorden leren mogelijk. Bestel nu de geactualiseerde versie (2019).

Geschikt voor: po – vo / vmbo – jonge kind
Nederlands | Paperback | 9789065081704 | 04 december 2019 | 140 pagina’s

Over deze uitgave

Woordenschatonderwijs

Meer dan woorden leren

Woordenschatonderwijs, meer dan woorden leren laat zien hoe belangrijk een grote woordenschat is en hoe binnen basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo de woordenschat van leerlingen optimaal ontwikkeld kan worden. De aanpak van woordenschatontwikkeling die in dit boek wordt beschreven, is gebaseerd op 3 pijlers. Daarbij is woordbewustzijn en -eigenaarschap bij de leerling het uiteindelijke doel, want dat maakt een leven lang woorden leren mogelijk.

Geactualiseerde versie 2019
CPS heeft Woordenschatonderwijs, meer dan woorden leren in 2013 uitgebracht. Deze versie is in 2019 geactualiseerd met een inleiding van Els Loman. Özcan Akyol, schrijver en columnist, schreef het voorwoord.

Beter communiceren met een rijke woordenschat
Woordenschat is een onmisbare basis voor communiceren en leren. Leerlingen die beschikken over een omvangrijke en rijke woordenschat communiceren beter en verwerven gemakkelijker kennis dan leerlingen met een beperkte woordenschat. Daarmee hebben leerlingen met een grote woordenschat de beste kansen in onze talige maatschappij.

Doorgaande lijn
In de visie van de auteurs van dit boek is het daarom noodzakelijk dat Ă¡lle leraren in basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo aandacht besteden aan woordenschat en samen zorgen voor een doorgaande lijn in woordenschatonderwijs.

Drie pijlers voor woordenschatonderwijs
Dit boek presenteert drie pijlers van woordenschatonderwijs:

  1. woorden leren en gebruiken,
  2. woordleerstrategieën leren,
  3. woordbewustzijn en –eigenaarschap ontwikkelen.

Met name de laatste pijler – woordbewustzijn – draagt eraan bij dat leerlingen levenslang woorden blijven leren.

Aan de hand van dit boek kunnen interne begeleiders en taalcoördinatoren leraren handvatten geven en begeleiden om de woordenschat van hun leerlingen te vergroten en te verrijken. Ook wordt aandacht besteed aan woorden leren in het vreemdetalenonderwijs en aan de implementatie en borging van woordenschatonderwijs in het curriculum.

Benieuwd naar een voorproefje? Download hier een aantal voorbeeldpagina’s
Of lees nog even verder onder de tab: Uitgebreide informatie

Uitgebreide informatie

Recensies
Op Boeketje Onderwijs (november 2013) noemt Lieven Coppens dit boek een 'Naslagwerk met karakter'. Bovendien bespreekt Lieven in zijn Nieuwsbrief lezen (mei 2014) dit boek in een artikel over het belang van systematisch woordenschatonderwijs. Tijdschrift v. Remedial Teaching over dit boek:  'Als rt'er kun je met deze uitgave.... direct je voordeel doen'.

Voordelige sets
Woordenschatonderwijs, meer dan woorden leren is ook verkrijgbaar in een set:

Details
Onderwijssoort

Jonge kind

,

Po

,

Vo / Mbo

Auteur(s)

Hans Puper

,

Maartje Visser

,

Tessa de With

Jaar - Druk

CPS Uitgeverij, januari 2021 (2e druk)

Verschijningsvorm

Paperback, 140 p.

ISBN

9789065081704

Artikelnummer 32434
Bijlagen - Downloads

Benieuwd naar een voorproefje? Download hier een aantal voorbeeldpagina’s

Woordenschatonderwijs, meer dan woorden leren is ook verkrijgbaar in een set:

Reviews

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Woordenschatonderwijs” te beoordelen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *