Begrijpend lezen

 18,50

Dit boek helpt leerkrachten van groep 1 tot en met 8 om het onderwijs in begrijpend luisteren, begrijpend lezen en studerend lezen effectiever en aantrekkelijker te maken.

Geschikt voor: po – jonge kind
Nederlands | Hardcover | 9789065086174 | 01 januari 2010 | 104 pagina’s

 

Over deze uitgave
Een doorgaande lijn van groep 1 tot en met 8

Begrijpend lezen

Dit boek helpt leerkrachten van groep 1 tot en met 8 om het onderwijs in begrijpend luisteren, begrijpend lezen en studerend lezen effectiever en aantrekkelijker te maken.

De auteurs, die zich baseren op wetenschappelijk onderzoek, geven hiervoor concrete aanwijzingen, handvatten en praktijksuggesties. Naast uitgangspunten van effectief leesonderwijs, geven zij praktische aanwijzingen voor onder andere:

  • adequaat differentiĂ«ren,
  • een effectieve aanpak van zwakke lezers,
  • een goede instructie,
  • training van metacognitieve vaardigheden begrijpend-leesonderwijs in combinatieklassen,
  • klassenmanagement,
  • toetsen.

De aanpak in dit boek wordt geĂ¯llustreerd met een beschrijving van een succesvol pilotproject dat op basisscholen in Utrecht is uitgevoerd. Ook besteden de auteurs aandacht aan de rol van ouders en de wijze waarop leerkrachten het (voor)lezen thuis kunnen stimuleren.

Wanneer leerkrachten van alle groepen deze handreikingen in praktijk brengen, realiseert de school een doorgaande lijn, waarin begrijpend luisteren, begrijpend lezen en studerend lezen samenhangend aan de orde komen. Dit leidt tot optimale begrijpend-leesprestaties.

Dit boek is het vijfde en tevens laatste deel van de serie Doorgaande leeslijn 3- tot 13-jarigen.

Details
Onderwijssoort

Jonge kind

,

Po

Auteur(s)

Karin van de Mortel

,

Lidy Ahlers

Jaar - Druk

Amersfoort: CPS, 2009

Verschijningsvorm

Boek, Paperback, 105 pagina's

ISBN

9789065086174

Artikelnummer 32293
Reviews

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Begrijpend lezen” te beoordelen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *