Spelling op z’n best
Zeven bouwstenen voor effectief spellingonderwijs
Hoe kunnen basisscholen hun spellingonderwijs blijvend verbeteren? Hoe zorgen zij ervoor dat hun leerlingen niet alleen tijdens de spellinglessen correct spellen, maar ook als zij hun eigen tekstproducten aan het vervaardigen zijn?
Dit boek laat zien hoe iedere basisschool het spellingonderwijs met behulp van zeven bouwstenen zó kan vormgeven, dat de spellingprestaties van leerlingen verbeteren. Het toegankelijk geschreven boek is gelardeerd met vele herkenbare voorbeelden en concrete tips. Spelling op z’n best sluit aan bij veelgebruikte spellingmethodes zoals Taal actief en Spelling op maat.
Geactualiseerde versie 2020
CPS heeft Spelling op z’n best in 2012 uitgebracht. Deze versie is in 2020 geactualiseerd.
Referentiekader Taal
Correct kunnen spellen is een vaardigheid die in onze maatschappij van groot belang wordt geacht. Niet voor niets is spelling een van de elementen van het Referentiekader Taal. Daarin staat beschreven wat leerlingen in opeenvolgende fasen van het taalonderwijs moeten kennen en kunnen.
Streven naar betere resultaten
Basisscholen besteden veel tijd aan spelling. Toch laten de resultaten van hun leerlingen soms te wensen over. Veel scholen willen daarom graag werken aan het verbeteren van hun spellingonderwijs. In de praktijk weten ze echter niet altijd hoe ze dit moeten aanpakken. Spelling op z’n best helpt hen op weg. De auteurs laten zien hoe scholen hun spellingopbrengsten kunnen verhogen met behulp van zeven ‘bouwstenen’: doelen, tijd, aanbod, instructie, differentiatie, monitoring en transfer.
Benieuwd naar een voorproefje? Download De observatielijst IGDI-model, Het groepsplan spelling, Het inzagebestand
Of lees nog even verder onder de tab: Uitgebreide informatie
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.