Als kleuters leren meten...
Als kleuters aan de slag gaan met meten en meetkunde, gebeurt er van alles in hun denken en handelen. Maar wat precies? Hoe kunt u als leerkracht inschatten of de ontwikkeling bij deze jonge kinderen naar wens verloopt?
Deze map – bedoeld voor leerkrachten en remedial teachers in het basisonderwijs – geeft informatie over de wijze waarop kleuters zich ontwikkelen op de domeinen meten en meetkunde. Daarnaast leert u hoe u peilinggesprekken kunt houden met deze kinderen.
Speelse activiteiten in plaats van een toets
Bij jonge kinderen wordt de basis voor meten en meetkunde gevormd door het opdoen van concrete en betekenisvolle ervaringen. Daarom is gekozen voor een map met speelse peilingactiviteiten in plaats van voor een toets.
Met deze activiteiten kunt u de ontwikkeling op de domeinen meten en meetkunde van kleuters peilen Ă©n stimuleren. Juist het gesprek over de spelletjes levert waardevolle informatie op: hoe denkt en redeneert de leerling? Hoe ver gaat zijn ruimtelijk inzicht?
De map bevat:
- zes peilingspelletjes
- observatieformulieren
- suggesties voor vragen en interventies
- suggesties voor het bieden van extra hulp.
CPS geeft deze map en de map Als kleuters leren tellen in samenwerking met SLO uit.
Benieuwd naar een voorproefje? Bekijk hier de inhoudsopgave.
Ook hebben we een set voor u samengesteld. klik op de link voor meer informatie en bestellen: Werkmap Gecijferd bewustzijn en Werkmap Als kleuters leren meten…
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.