Aanvankelijk technisch lezen in groep 3
Het is van groot belang dat kinderen in groep 3 goed leren lezen. Leerkrachten spelen daarbij een cruciale rol. Dankzij wetenschappelijk onderzoek is bekend wat voor goede resultaten zorgt in het taal-leesonderwijs.
Deze publicatie is gebaseerd op die wetenschappelijke inzichten. De auteurs gaan uitgebreid in op essentiële elementen, zoals leergebieden, doelen, klassenmanagement, differentiatie, instructie en de aanpak van risicokinderen. Ook is er uitgebreid aandacht voor taal-leesactiviteiten in de klas.
De publicatie is niet alleen zeer bruikbaar voor leerkrachten van groep 3, maar ook voor pabo-studenten, interne begeleiders en remedial teachers.
Dit boek is het derde deel in de serie Doorgaande leeslijn 3- tot 13-jarigen, uitgegeven door CPS. Deze reeks ondersteunt basisscholen bij het realiseren van een doorgaande lijn in het taal-leesonderwijs. Ook besteedt de serie aandacht aan kenmerken van effectief taal-leesonderwijs in de verschillende groepen.
Naast het overzichtsboekje Basisstructuur Doorgaande leeslijn bestaat de serie uit delen die ingaan op de verschillende aspecten van taal/lezen, zoals een goede leesstart, aanvankelijk technisch lezen en begrijpend lezen.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.