Aanvankelijk technisch lezen in groep 3

 18,95

In dit derde deel in de serie Doorgaande leeslijn 3- tot 13-jarigen gaan de auteurs uitgebreid in op leergebieden, doelen, klassenmanagement, differentiatie, instructie en de aanpak van risicokinderen. Ook is er uitgebreid aandacht voor taal-leesactiviteiten in de klas.

Geschikt voor: po
Nederlands | Paperback | 9789065085887 | 17 januari 2008 | 106 pagina’s

Over deze uitgave

Aanvankelijk technisch lezen in groep 3

Preventie van leesproblemen

Het is van groot belang dat kinderen in groep 3 goed leren lezen. Leerkrachten spelen daarbij een cruciale rol. Dankzij wetenschappelijk onderzoek is bekend wat voor goede resultaten zorgt in het taal-leesonderwijs.

Deze publicatie is gebaseerd op die wetenschappelijke inzichten. De auteurs gaan uitgebreid in op essentiële elementen, zoals leergebieden, doelen, klassenmanagement, differentiatie, instructie en de aanpak van risicokinderen. Ook is er uitgebreid aandacht voor taal-leesactiviteiten in de klas.

De publicatie is niet alleen zeer bruikbaar voor leerkrachten van groep 3, maar ook voor pabo-studenten, interne begeleiders en remedial teachers.

Dit boek is het derde deel in de serie Doorgaande leeslijn 3- tot 13-jarigen, uitgegeven door CPS. Deze reeks ondersteunt basisscholen bij het realiseren van een doorgaande lijn in het taal-leesonderwijs. Ook besteedt de serie aandacht aan kenmerken van effectief taal-leesonderwijs in de verschillende groepen.

Naast het overzichtsboekje Basisstructuur Doorgaande leeslijn bestaat de serie uit delen die ingaan op de verschillende aspecten van taal/lezen, zoals een goede leesstart, aanvankelijk technisch lezen en begrijpend lezen.

Details
Onderwijssoort

Po

Auteur(s)

Karin van de Mortel

,

Lidy Ahlers

Jaar - Druk

Amersfoort: CPS, 2007

Verschijningsvorm

Boek, Paperback, 106 pagina's

ISBN

9789065085887

Artikelnummer 32260
Reviews

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Aanvankelijk technisch lezen in groep 3” te beoordelen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *