Lezen... denken... begrijpen!
Lezen en begrijpen wat je leest zijn onmisbare vaardigheden om mee te kunnen doen in de maatschappij. Daarom is het belangrijk dat kinderen goede en zelfstandige lezers worden. Zelfstandige lezers zijn in staat verschillende soorten teksten te lezen en te begrijpen.
Hoe maakt u van lezende kinderen begrijpende lezers? Welke vaardigheden vraagt dit van de leerkracht? Hoe zorgt u voor een goede opbouw van de les begrijpend lezen? En hoe krijgt u zicht op de leesontwikkeling van leerlingen?
De auteurs van dit handboek voor begrijpend lezen in het basisonderwijs vertalen inzichten uit wetenschappelijk onderzoek toegankelijk naar de dagelijkse lespraktijk.
Het handboek biedt u voldoende praktische handvatten en instrumenten om het onderwijs in begrijpend lezen effectief vorm te geven.
Bestemd voor:
- leerkrachten,
- pabo-studenten,
- taalcoördinatoren,
- interne begeleiders
- schoolleiders.
Thema’s die onder andere aan de orde komen:
- begrijpend lezen in het curriculum,
- strategieën,
- instructie,
- differentiatie,
- monitoring.
Benieuwd naar een voorproefje? Bekijk hier de inhoudsopgave.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.