Knappe koppen in de klas
Wat (hoog)begaafde leerlingen nodig hebben in het onderwijs
(Hoog)begaafde leerlingen hebben veel in hun mars. Toch komt dat er niet altijd uit. Dit boek laat zien hoe talentvolle leerlingen in het basisonderwijs wél tot excellente prestaties komen.
De leerkracht blijkt de sleutel. Als hij zijn instructie en onderwijsaanbod Ă³Ă³k afstemt op deze leerlingen, leidt dat tot hogere leeropbrengsten.
De auteurs beschrijven heel concreet hoe leerkrachten met kleine aanpassingen in hun les (hoog)begaafde leerlingen de uitdaging kunnen bieden die zij nodig hebben.
Streven naar hoge leeropbrengsten
De afgelopen jaren lag de focus vooral op de zorg voor en het onderwijs aan zwakke leerlingen. De politiek streeft nu naar het verhogen van de leeropbrengsten van Ă¡lle leerlingen, juist ook van de groep (hoog)begaafden. Maar veel basisscholen vinden het best lastig om de onderwijsresultaten van deze leerlingen te verbeteren.
Differentiatie cruciaal
Dit boek laat zien dat differentiatie het toverwoord is. Met behulp van onder meer aangepaste groepsplannen en een uitgebreider instructiemodel kunnen leerkrachten binnen de les zĂ³ differentiĂ«ren dat zowel de zwakkere, de gemiddelde als de betere leerlingen passend onderwijs krijgen.
Stap voor stap beschrijven de auteurs in dit boek welke aanpassingen noodzakelijk zijn. Zij doen dat aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden. Ook reiken ze veel tips en praktische instrumenten aan.
Lees nog even verder onder de tab: Uitgebreide informatie
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.