Wat (hoog)begaafde leerlingen nodig hebben in het onderwijs
(Hoog)begaafde leerlingen hebben veel in hun mars. Toch komt dat er niet altijd uit. Dit boek laat zien hoe talentvolle leerlingen in het basisonderwijs wél tot excellente prestaties komen.
De leerkracht blijkt de sleutel. Als hij zijn instructie en onderwijsaanbod Ă³Ă³k afstemt op deze leerlingen, leidt dat tot hogere leeropbrengsten.
De auteurs beschrijven heel concreet hoe leerkrachten met kleine aanpassingen in hun les (hoog)begaafde leerlingen de uitdaging kunnen bieden die zij nodig hebben.
Streven naar hoge leeropbrengsten
De afgelopen jaren lag de focus vooral op de zorg voor en het onderwijs aan zwakke leerlingen. De politiek streeft nu naar het verhogen van de leeropbrengsten van Ă¡lle leerlingen, juist ook van de groep (hoog)begaafden. Maar veel basisscholen vinden het best lastig om de onderwijsresultaten van deze leerlingen te verbeteren.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.