Met de referentieniveaus naar schoolsucces
Zo stuurt u op taal- en rekenresultaten
Hoe voert u het referentiekader taal en rekenen in uw schoolorganisatie in? Hoe bereidt u de leerlingen voor op de taal- en rekentoetsen? En welke vaardigheden vraagt dit van uw leraren?
Dit boek maakt inzichtelijk welke rol bestuurders, schoolleiders, middenmanagers, taal- en rekencoördinatoren, lees- en rekencoaches en leraren hebben. Duidelijk wordt dat effectief personeelsbeleid, met daarin de gesprekscyclus, een cruciale voorwaarde is voor het succesvol invoeren van het referentiekader.
Passende perspectieven
Medio 2012 is deze uitgave licht herzien. In het boek is nu ook informatie over ‘Passende perspectieven’ opgenomen. Dit is de uitwerking van de referentieniveaus voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeftes. Daarmee is het boek niet alleen relevant voor het primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs, maar ook voor het het speciaal (basis)onderwijs. Onder het kopje ‘Digitale bijlagen’ (rechts) vindt u de toegevoegde informatie.
Het referentiekader
Het referentiekader taal en rekenen is ontwikkeld om de opbrengsten van het onderwijs te verhogen. De referentieniveaus geven aan wat leerlingen op verschillende momenten in hun schoolloopbaan moeten kennen en kunnen op het gebied van taal en rekenen. Leerlingen die achterblijven op het gebied van taal en rekenen, doen het immers ook slechter bij andere vakken.
Benieuwd naar een voorproefje? Download hier de inhoudsopgave.
Dit boek is ook in een tweetal sets te bestelling:
Set: Met de referentieniveaus naar schoolsucces en Resultaat met rekenen
Set: Met de referentieniveaus naar schoolsucces en Grijp de rekenkansen
Of lees nog even verder onder de tab: Uitgebreide informatie
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.