Zo stuurt u op taal- en rekenresultaten
Hoe voert u het referentiekader taal en rekenen in uw schoolorganisatie in? Hoe bereidt u de leerlingen voor op de taal- en rekentoetsen? En welke vaardigheden vraagt dit van uw leraren?
Dit boek maakt inzichtelijk welke rol bestuurders, schoolleiders, middenmanagers, taal- en rekencoördinatoren, lees- en rekencoaches en leraren hebben. Duidelijk wordt dat effectief personeelsbeleid, met daarin de gesprekscyclus, een cruciale voorwaarde is voor het succesvol invoeren van het referentiekader.
Passende perspectieven
Medio 2012 is deze uitgave licht herzien. In het boek is nu ook informatie over ‘Passende perspectieven’ opgenomen. Dit is de uitwerking van de referentieniveaus voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeftes. Daarmee is het boek niet alleen relevant voor het primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs, maar ook voor het het speciaal (basis)onderwijs. Onder het kopje ‘Digitale bijlagen’ (rechts) vindt u de toegevoegde informatie.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.