De leercoach
Wat is zelfregulerend leren en zelfregulatie nu eigenlijk? Waarom is het belangrijk hier in het onderwijs aandacht aan te besteden? En hoe begeleid je je leerlingen actief bij het aanleren van leerstrategieën en zelfregulerende vaardigheden op weg naar eigenaarschap van hun leerproces?
Hierom draait onze uitgave De leercoach.
Het kunnen inzetten van zelfregulatie is een essentieel onderdeel van het leerproces, omdat het de kwaliteit en effectiviteit van het leerproces verhoogt. De opgedane kennis wordt daardoor duurzaam behouden (dieper leren). Begeleiden naar zelfregulerend leren is één van de meest onderbouwde en doeltreffende interventies die een leraar kan inzetten om jongeren te leren zelfstandig hun eigen leerproces vorm te geven. Met de zelfregulerende leerstrategieën in de vingers ontwikkelen jongeren proactief een lerende houding aan en werken zij doelgericht en planmatig aan hun eigen leersucces.
Zelfregulatie en zelfinzicht ontwikkelen, is de basis voor succesvol leren.
Voor wie: onderwijsprofessionals – vo/mbo/hbo/universiteit
Deze uitgave is gericht op alle onderwijsprofessionals die willen insteken op zelfregulerend leren en eigenaarschap bij leren binnen lessen, in praktijksituaties en tijdens coachgesprekken. Denk hierbij aan onderwijsgevenden, mentoren, coaches en leidinggevenden. De leercoach biedt handvatten voor het individueel begeleiden op weg naar en bij zelfregulerend leren.
Leercoachen is geschikt om flexibel onderwijs en maatwerk te bieden binnen vo, mbo, hbo en universiteit.
Benieuwd naar een voorproefje? Download een aantal voorbeeldpagina’s.
Of lees nog even verder onder de tab: Uitgebreide informatie
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.